top of page

מילון מונחים | אפיון ותקשורת | דונג מערכות

מילון מונחים בנושא תקשורת, שרתים, מערכות ועוד


חדר תקשורת

חדר ובו מותקנים ארונות ומסדי שרתים ותקשורת הכוללים את הציוד האקטיבי והפסיבי לחיבור התשתית לרשת


תשתיות תקשורת למבנים

חיבורי התקשורת הקווית, האלחוטית והסלולרית המבוססים על כבלי נחושת וסיבים אופטים המשמשים לחיבור מערכות המבנה לרשתות השונות. תשתיות התקשורת מהווים את התשתית הפאסיבית לחיבור המבנה לרשת


מבנים עתירי טכנולוגיה

מבנים שכוללים מערכות טכניות וטכנולוגיות רבות - חשמל ברמות מתח מגוונות, תקשורת, בקרה, טלפוניה וכד'


אומדן ראשוני

אומדן עלויות ראשוני. האומדן מבוצע כחלק משלב ייזום הפרויקט ומסייע בבדיקות היתכנות וכדאיות הפרויקט


תשתיות תקשורת

חדרי שרתים ותשתיות הבינוי לרבות חשמל, מיזוג אוויר, תקשורת נחושת ותקשורת סיבים אופטיים.


תאום מערכות

שלב בתכנון הכולל בחינה של התאמה בין מערכות המבנה השונות למניעת כשלי תכנון כולל שרטוט תלת מימד של המערכות והשילוב ביניהם לצורך מניעת התנגשות בין המערכות


חוות שרתים

אתר הכולל מספר גדול של שרתים ומסדי תקשורת. אתר זה מאופיין בשרידות וביתירות לצורך שמירה על המידע המאוחסן בשרתים


מתאם מערכות

אדם המבצע את תיאום המערכות


אינטגרציה

בחינת הצרכים, הדרישות והמשמעויות של המערכות ומרכיבי המבנה ושילובם בתכנון הכולל


שרטוט חדר ארונות

שרטוט מיקום הארונות בחדר


אפיון מערכת

תהליך חקר להגדרת דרישות לצורך הקמת מערכת


שדרוג ארון תקשורת

החלפת מסד תקשורת במסד תקשורת חדש יותר, התהליך כולל פירוק הציוד, החלפתו, התקנת הארון והכנסת ציוד חדש


סידור ארון תקשורת

סידור של הכבילה בארון, צמצום רווחים בין פרטי הציוד בארון, שילוט מחדש של הציוד והכבילה בארון


אתגרים בפרויקטים של בנייה

עולם הפרויקטים בתחום הבנייה והתשתיות מעמיד בפני בעלי המקצוע - משלב התכנון של הפרויקטים ועד ביצועם - אתגרים רבים. לאתגרים אלה מספר סיבות:

  1. המבנים יותר טכנולוגיים – המבנים בכלל ואלה הציבוריים בפרט, כוללים כיום מערכות טכנולוגיות רבות אותן נדרש לשלב באופן אשר נותן מענה, לא רק למצב הקיים היום, אלא מאפשר גמישות והיתכנות לשינויים ולמערכות עתידיות (מערכות תקשורת ומחשוב, טלפוניה, אבטחה וכד').

  2. מערכות תומכות – מעטפת המערכות התומכות של המבנים (כגון חשמל, מערכות אל פסק, מערכות כוח לחשמל מתח נמוך, מיזוג אוויר וכד') דורשת חשיבה ותיאום מערכות שהולך ונעשה מורכב יותר ויותר.

  3. תפעול ואחזקה – ריבוי ומורכבות המערכות מחייבים תשומת לב וקשב רב להיבטים של תפעול ותחזוקה לאורך זמן

  4. מענה לסדר יום משתנה – עולם התעסוקה והשימושים במבנים משתנים במהירות עצומה. מה שנכון ומתאים היום, לא יתאים וידרוש שינוי מחר. המבנים והתשתיות אמורים להכיל ולתמוך גם דרישות עתידיות ולאפשר התאמות במינימום זמן, כסף ועבודה.

  5. דרישות רגולטוריות – נגישות, מיגון, בטיחות, איכות סביבה, כיבוי, אבטחה... תקנות וחוקים נוספים ומושתים על המבנים בקצב מואץ. לרובם ככולם יש השלכות מערכתיות שיש לקחת בחשבון גם מבחינת התשתיות הנדרשות וגם מבחינה כלכלית

אז מצד אחד, התפתחות הטכנולוגיה מעוררת הזדמנויות, שיפורים וחידושים, אך מהצד האחר יש לכך גם מחיר וניכר שבשל האתגרים שמנינו ואתגרים נוספים, רוב רובם של הפרויקטים אורכים זמן רב מעבר למתוכנן, מתבצעים בהם שינויים רבים ומהותיים בשלבים מתקדמים והפער מהתקציב המקורי גדול, לעתים בעשרות אחוזים. בקיצור, פרויקטים רבים אינם עומדים במדדים המקובלים של הצלחה: זמן, עלות ואיכות.



אז איך נצליח? - ניצור קשר עם דונג מערכות(:

הקשיים והאתגרים העומדים לפתחם של כל העוסקים בפרויקטים בתחום הבנייה והתשתיות הם רבים. אנו מציעים להתמודד עם חלק מהקשיים והאתגרים הללו באמצעות שני מהלכים שיש לבצע בשלבים הראשונים של הפרויקט – בדיקת היתכנות ולאחר מכן אפיון מעמיק ושיטתי. מהלכים אלו, גם אם הם אורכים זמן ויש להם עלות, הזמן המושקע בהם וכן עלותם, הם קטנים ומצומצמים, ביחס לעלויות הפרויקט כולו.


בדיקת היתכנות נכונה ומהימנה מאפשרת לשרטט את מסגרות הפרויקט ולתרגמן לעלויות ולזמן וכן להציב כבר בתחילתו את השאלות המהותיות והעקרוניות עליהן יידרש לענות כמו גם האתגרים הצפויים. ידיעה מוקדמת זו מאפשרת התארגנות מערכתית וטיפול מוקדם בכל מה שנדרש.


אפיון מקצועי, מעמיק ושיטתי מאפשר לכל השותפים ובעלי העניין לראות ולהבין את כל תמונת הפרויקט, עד לפרטים הקטנים. התמונה, המועברת למתכננים באופן ברור ובהיר, מאפשרת להם לתכנן ביעילות ובהתאמה לצרכים ולדרישות של הלקוחות ותורמת ליצירת תהליך עבודה שקט, רגוע ובטוח. יותר מכך, אפיון איכותי אשר נותן מענה לכל השאלות, הדילמות וחילוקי הדעות, מונע עיכובים ושינויים בשלב התכנון ומתוך כך תהליך התכנון הופך לרווחי.


יחד עם זאת, למרות היתרונות והרווחים העולים מהם, מהלכים אלה עדיין לא מקבלים התייחסות ראויה וברוב המקרים הם אף נעדרים ממחזור החיים של הפרויקט. אנו מציעים להציב אותם באופן גלוי ולהכריז עליהם כשלבים הכרחיים ונוכחים בפרויקטים הבינויים ההופכים מורכבים יותר ויותר.


מערכות תקשורת, תשתיות תקשורת למבנים, חדר תקשורת, הקמת חדר תקשורת, חדר שרתים,, שרטוט חדר ארונות, ארון תקשורת קטן, הקמת תשתיות תקשורת, אפיון מערכת, אפיונים, rf room, שדרוג ארון תקשורת, אתר ספקים משרד הביטחון, אפיון, כתיבת אפיונים ופרוגרמות, ניהול ופיקוח פרויקטים, ד"ר אורלי מורג, דונג מערכות בע"מ

77 צפיות
bottom of page